Kamis, 10 Desember 2015

Khasiat dan Manfaat Jelly Gamat Gold G

Manfaat Jelly Gamat Asli  Menurut Jabatan Pertanian Amerika Syarikat (USDA), timun laut mempunyai kandungan nutrisi lengkap, antara lain: 9 jenis karbohidrat, 59 jenis asid lemak, 19 asid amino, 25 vitamin komponen, 10 jenis mineral, dan 5 jenis sterol. Semua bersatu untuk membina sistem imun dan membaiki sel-sel badan yang rosak.

Yacob Hassan mengejar penyelidikan Khasiat Jelly Gamat Asli adalah yang pertama untuk mendedahkan keberkesanan timun gamat / laut di Malaysia. Para penyelidik mendedahkan asid amino 11 dalam timun laut: Myritic, Palmitic, palmitoleic, stearik, oleik, linoleik, arakhsidat, eicosapentaenat, behenic, erucic dan docosahexaenat. Bahawa asid lemak yang mempercepatkan penyembuhan luka luar dan dalam.

Asid Eicosapentaenat (EPA) dan asid docosahexaenat (DHA) adalah agak tinggi, masing-masing 25.69% dan 3.69%. EPA nilai yang lebih besar menunjukkan kelajuan pembaikan gamat tisu yang rosak dan menyekat pembentukan prostaglandin radang tinggi. Manakala DHA, asid lemak dalam sperma dan otak, dan retina mata. Pengambilan DHA yang tinggi boleh menurunkan trigliserida darah punca penyakit jantung. Kekurangan DHA menyebabkan penurunan serotonin otak mencetuskan penyakit alzeheimer dan kemurungan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar